Studentsko savjetovalište - UNIZD

HOW YES NO

Završen je 6. ciklus od 5 radionica Kako da učenje ne bude mučenje u organizaciji Gradske knjižnice Zadar i Studentskog savjetovališta Sveučilišta u Zadru. Projekt se sastojao od dva ciklusa od pet radionica gdje se jedan odnosio na učenike 5. i 6. razreda,  a drugi na učenike 7.i 8. razreda. Teme radionica bile su: Uvodna radionica (Upoznavanje), Koncentracija i motivacija, Planiranje, Strategije učenja i pamćenja i Trema. 

Radionice za učenike vodili su volonteri Adrian Štark, Iva Vranić, Ivana Garilović, Jelena Zubčić, Josip Kresović, Marija Colić, Marko Stijić, Severina Mamić i Josipa Cvijetović.

 

Evaluacija radionica za učenike 5. i 6. razreda:

Na prvu radionicu došlo je 18 učenika s kojima se nakon početnog upoznavanja razgovaralo o najčešćim problemima u učenju i razlogu dolaska na radionice. Kao najčešći razlog dolaska navode da ako se druže sa prijateljima onda nemaju dovoljno vremena za učenje i obrnuto ako uče koliko bi trebali, onda nemaju dovoljno vremena za druženje sa prijateljima. Drugi najčešće navođen razlog jest da im misli „bježe“ za vrijeme učenja. Nadalje, često navođeni razlozi su: brzo odustajanje od učenja zbog drugih poslova ili zabave, iako puno uče čini im se da nisu sve dovoljno naučili, ubrzo nakon početka učenja javi im se osjećaj umora i dekoncentriranosti.

Sve su radionice dobro ocjenjene od strane polaznika. Prosječna ocjena svih radionica je 4,82 (procjene su davane na skali od 1 do 5). Najbolje je procijenjena jasnoća prezentacije 4,91, zatim pripremljenost predavača 4,82 i primjenjivost u svakodnevnom životu i radu 4,78 i najlošije je procijenjena zanimljivost teme 4,71.

Na pitanje što im se dopalo i jesu li im se ispunila očekivanja od radionice, te jesu li im pomogle učenici su najčešće izjavljivali da su im se ocjene popravile, da su poboljšali način učenja, da su upoznali nove ljude i doživjeli novo iskustvo, te da im se popravila koncentracija. Kako vidimo ovo je bila dobra prilika za upoznavanje i druženje s vršnjacima, te ujedno prilika da preispitaju svoj način učenja i poboljšaju ga.

 

Primjeri učeničkih izjava:

 

  • Ja sam na početku stalno dobivao trice. Otkada sam u ovoj radionici, počeo sam dobivati bolje ocjene. Iz lektire sam dobio 4, a iz geografije 5 i 4. Želio bih da ova radionica dulje radi. Naučio sam kako učiti. Imamo odlične studente, sve nam odlično rastumače.
  • Očekivala sam da ćemo morati učiti ali sam puno toga naučila uz ove radionice i puno su mi pomogle.
  • Na početku sam očekivala da ćemo vježbati neke zadatke, ali nismo i ovako je bolje i zabavnije. Želim i sljedeće godine opet ići u radionicu. Pomoglo mi je u učenju i svemu ostalom.
  • Ja sam u početku mislila da će ovdje biti dosadno i da ćemo samo učiti ,a li baš je zabavno. Otkada sam ovdje redovito učim, planiram kada ću učiti i imam dobre ocjene. Želim doći i iduće godine. Ovdje je super! Studenti su odlični.
  • Ispalo je drugačije nego što sam očekivala. Naučila sam kako se bolje koncentrirati i opustiti za vrijeme ispitivanja. Mislila sam da ćemo puno pisati ali nismo. Naučila sam planirati vrjieme za učenje. Puno mi je pomoglo.

 

Evaluacija radionica za učenike 7. i 8. razreda:

Na prvu radionicu je došlo 15 učenika, koliko ih je bilo i prijavljenih. Nakon upoznavanja, raspravljalo se o očekivanjima radionice. Očekivali su da će biti jako dosadno i nezanimljivo, ali nakon što im je predstavljen program i plan radionica, promijenili su mišljenje.
Kao razlog dolaska na radionicu učenici su navodili jako loše ocjene koje imaju, trebaju ih popraviti jer se kroz godinu/dvije upisuju u srednju školu. Razlog lošim ocjenama uglavnom je bila lijenost ili zaokupiranost nekim aktivnostima koje nisu vezane za školu (video igre, Facebook). Većina učenika je izjavila da nemaju nikakvog plana za učenje te im i to predstavlja veliki problem, nevažne stvari im odvlače pažnju.

Sve radionice su dobro ocijenjene od strane polaznika. Prosječna ocjena svih radionica je 4,74 (procjene su davane na skali od 1 do 5). Najbolje je procijenjena jasnoća prezentacije 4,85, a zatim pripremljenost predavača 4,76 i primjenjivost u svakodnevnom životu i radu 4,71 i najlošije je procijenjena zanimljivost teme 4,67.

Na kraju ciklusa, učenici su izjavili da su zadovoljni radionicama. Neki su rekli da će se opet upisati kad bude prilike. Neke su se ocjene popravile, naučili su da je važno imati cilj te stvoriti plan kako taj cilj ostvariti. Letci koji su im podijeljeni kroz ciklus su smješteni na vidljivom mjestu na mjestima gdje inače uče, te im pomažu da ne zaborave određene strategije učenja, tehnike motivacije i slično. Učenici su još naveli kako im je ovo novo iskustvo (nitko od njih nije do sad bio na nikakvoj radionici), te dobra prilika da uz druženje i upoznavanje novih ljudi, poboljšaju svoj način učenja.

 

Primjeri učeničkih izjava:

 

  • Pa u početku sam mislila da je ovo glupo, ali nakon nekog vremena mi se svidjelo i jedva čekam idući ponedjeljak.
  • Kao korisnu radionicu izdvojila bih Koncentraciju, jer nam je ona u životu najpotrebnija.
  • Zahvaljujući ovoj radionici nisam naučila ništa što već nisam znala ali mi je pomoglo da to usavršim.
  • Naučiš kako planirati svoje vrijeme da ti sve bude lakše, da ne misliš da li si napravio ili ne, ili da ne čekaš zadnji dan.
  • Naučio sam da je važno znati koji si tip učenja i koje sve strategije učenja postoje.