Organizatori HOW YES NO („Kako da učenje ne bude mučenje“) projekta su Gradska knjižnica Zadar i Studentsko savjetovalište Sveučilišta u Zadru. Projekt su osmislile Anita Vulić Prtorić i Marta Cifrek Kolarić, dok je idejno rješenje za plakate i naziv projekta smislio Mladen Masar iz GKZD.
Projekt traje već 5 godina i ovo je peta radionica u nizu. Voditelji radionica su studenti psihologije u Zadru.Ovu sezonu radionica vode studentice 5.godine psihologije u Zadru: Marija Colić, Ena Poljičak, Margareta Mediće (za 7.i 8.razdrede), te Jelena Damjanović, Ivana Dumanić i Jelena Žunić (za 5.i 6.razrede). Do sada su radionice bile namijenjene djeci 7. i 8. razreda osnovne škole, dok smo ove godine zbog većeg broja zainteresiranih proširili radionice i na 5. i 6. razrede.
Cilj ovog projekta je unaprijediti vještine učenja učenika viših razreda osnovne škole (5.,6.,7. i 8.). Radionice nisu isključivo namijenjene djeci s problemima u učenju, nego i djeci koja u tome imaju više uspjeha, ali žele unaprijediti svoje tehnike učenja. Istraživanja pokazuju kako se mladi radije uključuju u aktivnosti koje vode njihovi vršnjaci, a s obzirom na dobnu bliskost studenata i srednjoškolaca veća je vjerojatnost da će srednjoškolci biti motiviraniji i "otvoreniji" za sudjelovanje u aktivnostima koje im se nude.
Projekt se sastoji od pet radionica:
- uvodna radionica ( upoznavanje, razgovor o najčešćim problemima u učenju)
- koncentracija (kako prevladati teškoće koncentracije i motivacije)
- planiranje (dobro planiranje je put do uspjeha)
- strategije učenja (različite strategije i stilovi učenja)
- trema(kako svladati strah od ispita).
Tijekom svih godina trajanja projekta HOW YES NO, nakon svake radionice, učenici su imali priliku izraziti svoje mišljenje i ocijeniti pojedine aspekte radionice. Svaka od radionica kao i cjelokupan projekt ocijenjeni su vrlo visokim pozitivnim ocjenama. Učenicima se posebno sviđa što radionice nisu organizirane kao predavanja već kao igra u kojoj su aktivni sudionici koji mogu izraziti svoje mišljenje o svakoj temi. U spektru širokih mogućnosti vezanih za učenje i probleme učenja svatko može pronaći ono što je za njega najefikasnije i što mu najviše odgovara. Zbog ovih karakteristika radionica, većina učenika je izrazila želju za pohađanjem radionica sličnog koncepta. Osim mogućnosti da nauče nešto više o učenju, sudionici imaju priliku i družiti se sa svojim vršnjacima. Projekt HOW YES NOW je ujedno i izvrsna prilika za studente koji kao voditelji primjenjuju teorijska znanja naučena na studiju.